
14 червня 2019 виповнився рік з тих пір, як Міністерство інфраструктури України підписало меморандум про співпрацю з американською компанією Нyperloop Transportation Technologies (HTT). Міністр Володимир Омелян і виконавчий директор HTT Дірк Алборн домовилися про запуск проекту транспортних інновацій HypeUA і «розвитку новітніх транспортних технологій в Україні».
Володимир Омелян заявляв, що технологія Нyperloop буде реалізована в Україні в найближчі 5-10 років.
«У рамках проекту ми розглянемо можливість будівництва тестової труби на базі аерокосмічного кластера в Дніпрі, навколо якої ми створимо інноваційне середовище для розвитку транспортних стартапів, - сказав міністр. - Буде правильно провести переговори з партнерами в Китаї і Європейському союзі і з'єднати Hyperloop доставку вантажів з Китаю в країни ЄС ».
Проектом відразу ж зацікавилася Національна академія наук України та ряд компаній, в числі яких - «Укроборонпром», Octagonal Corporation, Каховський завод електрозварювального устаткування, Інтерпайп Україна, Unit. City, Агентство розвитку Дніпра, Український інститут майбутнього і Платформа розвитку інновацій.
Незважаючи на «хайп» навколо HypeUA, швидкість реалізації проекту виявилася далеко не вражаючою: в травні цього року Омелян зізнався, що держава не витрачає на нього грошей.
«Проект будівництва Hyperloop схвалила Єврокомісія, і ми розраховуємо отримати від неї грошей. Отримаємо гроші - почнемо будівництво », - підсумував він. Грошей при цьому потрібно багато: за розрахунками Українського інституту майбутнього, будівництво інфраструктури Hyperloop за маршрутом Київ-Одеса може коштувати близько 3,6 млрд доларів.
Варто зазначити, що проект Hyperloop поки не реалізований до кінця ні в одній країні світу, хоча випробувальні полігони для вакуумних поїздів вже побудовані в Лас-Вегасі, Хортон (США) і Тулузі (Франція). Як йдуть справи там?
У 2013 році Ілон Маск запропонував проект вакуумного поїзда Hyperloop Alpha як «п'ятий вид транспорту після поїзда, літака, автомобіля і корабля». Передбачалося, що спеціальні поїзди-капсули будуть рухатися по системі трубопроводів зі швидкістю від 480 до 1220 км / год. Таким поїздам не потрібно долати тертя опори і зустрічний опір повітря.
Ілон Маск заявив, що не збирається займатися конструюванням Hyperloop сам, і надав проект у відкрите користування. Після цього відразу кілька великих компаній зайнялися дослідженнями і розробками Hyperloop. Серед них - Virgin Hyperloop (США), Hyperloop Transportation Technologies (США), TransPod (Канада), DGWHyperloop (Індія), AECOM (США) і SpaceX (США). При цьому деякі експерти все ще скептично ставляться до заяви про те, що ідея здійсненна і економічно обгрунтована. Стверджувалося також, що Hyperloop занадто сприйнятливий до перебоїв в електропостачанні і терористичним атакам. Проте, перші успіхи в реалізації проекту вже є.
Українська
Русский 
