
Хоч зовнішній вигляд автомобілів за останні 100 років істотно змінився, власне спосіб управління, за великим рахунком, залишився тим самим. Але фундаментальні зміни не за горами, пишуть в колонці просвітницького журналу The Conversation експерти зі Стаффордширского університету (Великобританія). Промисловий дизайнер Ден Льюїс, інженери Клод Чібелуші і Дебі Робертс впевнені, що ми побачимо ці нововведення в найближчі десятиліття.
«Деякі автомобілі вже мають базові функції автопілота, але до 2030 року стандартна машина буде не просто допомагати людині, а контролювати всі аспекти водіння, - йдеться в статті. - Автоматизація вплине на все, починаючи від зовнішнього вигляду автомобілів і закінчуючи тим, як ми проводимо в них час".
Перше істотна відмінність, яке ми можемо помітити між автомобілями сьогодні і в 2030 році, - це їх марки.
Подібно до того, як Apple і Samsung захопили ринок мобільних телефонів, в якому колись домінували Nokia і Blackberry, найвпізнаванішими автомобільними брендами майбутнього можуть стати Tesla, Apple, Dyson і Google.
Швидше за все, вони будуть виглядати по-іншому. Великі повітрозабірники і передні решітки, які охолоджують двигуни внутрішнього згоряння, більше не знадобляться, в той час як бічні дзеркала замінять камерами і датчиками. Вікна можуть стати більше, щоб дозволити пасажирам насолоджуватися видом, або майже зникнути, щоб забезпечити конфіденційність. Цю тенденцію пророкує концепт-кар Mercedes-Benz Vision URBANETIC, що дозволяє змінювати кузови для переміщення вантажів або людей.
Інтер'єри автомобілів будуть відрізнятися більшою гнучкістю, дозволяючи одним натисканням кнопки налаштовувати колір, світло і розташування крісел. Так, новий концепт-кар Volvo 360c передбачає багатофункціональний простір, який може перетворитися в вітальню, офіс і навіть спальню.
Українська
Русский 
